Μετρον Αριστον.gr

 
 
 
 

 

 

 

 

Επικοινωνία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περί υπερβολής, χρυσή τομή  

                Blog metron ariston.gr (Nέο!!)

 

Οδηγός Έλληνα (δλδ φωτοδότη)

Οι 12 Προτροπές σε Microsoft PowerPoint

 

1. Ανάγκη ppsx 4. Τάξη Πραγμάτων 7. Ευτυχία  ppsx 10. Δίκαιος  ppsx
2. Μέτρο  ppsx 5. Ηθική ppsx 8.Πιστεύω δυνατά ppsx 11.Καλός Πολίτης ppsx
3. Σπεύδω Βραδέως 6. Συγχώρεση ppsx 9. Αυτοκυρίαρχος  ppsx 12. Κέντρο Αγάπης  ppsx

 

Ο Εξάντας Ελλήνων σε Microsoft PowerPoint

 

Αμάθεια  ppsx Αποδείξεις κ.α.  ppsx Ατυχία  ppsx Αχαριστία ppsx
Βοήθεια  ppsx Γονέων, τέκνων Δικαιοσύνη  ppsx Δίκαιο  ppsx
Εγωισμός  ppsx Ευγένεια  ppsx Θεός  ppsx Ισχύς  ppsx
Ιστορία  ppsx Κακία  ppsx Κατηγόρων ppsx Κυβερνώντες
Μάθηση  ppsx Ντροπή  ppsx Οικογένεια  ppsx Οκνηρία  ppsx
Οργάνωση Παράδειγμα ppsx Πεπρωμένο  ppsx Πολέμων
Πορείας  ppsx Συναίσθημα, Ψυχή Τύπος ppsx Υγεία ppsx
Φόβος  ppsx Φιλοδοξία  ppsx Φλυαρία ppsx Φίλοι  ppsx
Χρήμα  ppsx Ψεύδος  ppsx Τέλειος κριτής Προσευχές

 

Για την υπερβολή και την έλλειψη που δεν επιδέχονται μεσότητα κατά τον Αριστοτέλη δείτε προς το μέσο της σελίδας .

 

 

Η χρυσή τομή (αρμονία) είναι γέννημα της Διαλλακτικότητας και του Μέτρου . (Δείκτης) .

Η χρυσή τομή και ο Παρθενώνας......

 

Η χρυσή τομή είναι η πιο αρμονική διαίρεση ενός ευθύγραμμου τμήματος (L) σε δύο άνισα μέρη. Τα δύο μέρη έχουν μια συγκεκριμένη μαθηματική αναλογία.
Για την ακρίβεια, ο λόγος του κοντύτερου τμήματος (b) προς το μεγαλύτερο (a) είναι ίσος με το λόγο του μεγαλύτερου τμήματος προς το μήκος όλου του ευθύγραμμου τμήματος: b/a=a/L. Αυτή η αναλογία είναι πολύ συχνή στη φύση και θεωρείται ιδανικό ομορφιάς και αρμονίας. Στα έργα τέχνης χρησιμοποιείται συχνά το χρυσό ορθογώνιο, η βάση του οποίου είναι η χρυσή τομή του ύψους του - αν το ύψος ισούται με 1, η βάση θα είναι 0,618.

Το πιο διάσημο παράδειγμα στο οποίο εφαρμόστηκε η χρυσή τομή είναι ο ανεπανάληπτος Παρθενώνας. Η πρόσοψή του εγγράφεται σ' ένα χρυσό ορθογώνιο. Επίσης στο κτίριο του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη, στο σχεδιασμό του οποίου συμμετείχε και ο Λε Κορμπιζιέ, συνάδελφος του Γιάννη Ξενάκη, συναντάμε χρυσά ορθογώνια. Στην "Τζοκόντα" του Λεονάρντο ντα Βίντσι η χρυσή τομή έχει χρησιμοποιηθεί στις γραμμές του προσώπου, στο κομμάτι που ξεκινά από το λαιμό και φτάνει ως την αρχή των χεριών κι από το ντεκολτέ ως χαμηλά στα χέρια. Στην ανατομία συναντάμε τη χρυσή τομή στη σχέση μεταξύ του ύψους του σώματος και της απόστασης του αφαλού του από το έδαφος. Ακόμα και πολλές κάρτες ευρείας χρήσης (πιστωτικές κ.λπ.) είναι σε σχήμα χρυσού ορθογωνίου. (www.focusmag.gr).

                                                    

Μήπως το μυστικό στην ανθρώπινη ευτυχία κρύβεται στην χρυσή τομή των πράξεών του (αρμονία) σύμφωνα με την θεωρία του Αριστοτέλη . Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η αρετή και το μέτρο (ή μέσο) είναι θεμελιώδη στοιχεία για την ευζωία .... (Δείκτης) .

 

Πρέπει να υπάρχει το μέσο στην αγάπη στην λύπη όπως και στον έρωτα . (Δείκτης) .

 

Η υπερβολική αγάπη των γονέων οδηγεί στην τυραννία . (Δείκτης) .

 

Η υπερβολική αγάπη όπως και η υπερβολική έλλειψη από τους γονείς το ίδιο βλάπτει τα παιδιά . (Δείκτης) .

 

H υπερβολική αδιαφορία προς τα άτομα που αγαπάμε όταν έχει ως πρόφαση την πιθανή ενόχληση τους είναι στην πραγματικότητα άμετρη καταφρόνηση και έχει βλαβερές (φθοροποιές) συνέπειες . (Δείκτης) .

 

Άμετρο συναίσθημα άμετρη αγάπη, άμετρη αγάπη αρρωστημένος Νους. (Δείκτης) .

 

 

429 - 345 π.χ.

 

*Η υπερβολική ελευθερία φαίνεται πως μεταβάλλεται σε υπερβολική δουλεία* . (Πλάτωνας από Αθήνα) .

 

*Οι πολύ καλοί όπως και οι πολύ κακοί είναι λίγοι . Πολυάριθμοι είναι οι μέσοι . Εκείνοι δηλαδή που είναι λίγο κακοί και λίγο καλοί* . (Πλάτωνας) .

 

 

 

470 ή 460 - περ. 370 π.χ.

 

 

*Να μην ασχολούμαστε με τους λόγους των ανθρώπων που ερίζουν και που προβάλουν περίπλοκα ζητήματα *(Δημόκριτος από Άβδηρα).

 

επιθυμία για το περισσότερο καταστρέφει και αυτό που έχουμε , καθώς εξομοιώνεται με τη σκύλα του Αισώπειου μύθου* . (Δημόκριτος) .

 

 

 

342 - 271 π.χ.

 

 

*Υπάρχει όριο και στη λιτότητα , από την οποία ο παράλογος παθαίνει κάτι παραπλήσιο με αυτό που σφάλλει ένεκα υπερβολής*. (Επίκουρος από Σάμο).

 

 

384 - 322 π.χ.

*Θα ήταν το ίδιο σαν να ήθελε κανείς να ισχυρισθεί ότι στο να είναι κανείς άδικος, δειλός ή ακόλαστος, υπάρχει μεσότητα και υπερβολή και έλλειψη. Με αυτή την έννοια, θα υπήρχε στην υπερβολή και την έλλειψη μια μεσότητα, όπως και μία υπερβολή της υπερβολής και μια έλλειψη της έλλειψης. Αλλά καθώς ακριβώς η σωφροσύνη και η ανδρεία δεν επιδέχονται ούτε υπερβολή ούτε έλλειψη, διότι η μεσότητα αποτελεί εν προκειμένω μιαν ακρότητα, έτσι και τα πάθη δεν επιδέχονται ούτε μεσότητα, ούτε υπερβολή, ούτε έλλειψη, διότι αυτός που παραδίδεται σε αυτά εκτελεί κάθε φορά μια κακή πράξη. Εν συντομία ούτε η υπερβολή ούτε η έλλειψη επιδέχονται μεσότητα, ούτε η μεσότητα υπερβολή ή έλλειψη* . (Αριστοτέλης , Ηθικά Νικομάχεια , ΙΙ 6 , 1106b15-1107a27) .

6ος αιω π.χ.

*Πρέπει να αποφεύγεται με κάθε τρόπο και να κόβεται δια πυρός και σιδήρου και με κάθε τρόπο , από το σώμα η ασθένεια , από την ψυχή η αμάθεια , από την κοιλιά η πολυτέλεια από την πόλη η εξέγερση από την οικογένεια η διχόνοια και από όλα η έλλειψη μέτρου* . (Πυθαγόρας από Σάμο) .

 

*Οι υπερβολικοί ανταγωνισμοί οδηγούν τα κράτη στην καταστροφή* . (Πλούταρχος από Βοιωτία , περ. 45 - 120 μ.χ.) .

 

*Να προτιμάς να έχεις λιγότερα παρά περισσότερα, γιατί το ορθό βρίσκεται πιο πολύ στην έλλειψη, παρά στην υπερβολή* . (Ισοκράτης) .

 

 

*Ό,τι είναι για το ατίθασο άτι το χαλινάρι και η στομίδα , είναι για την ανθρώπινη βούληση ο νους : Με αυτό το χαλινάρι οδηγείται, κατ’ ανάγκην , η βούληση διαμέσου της διδαχής , της παραίνεσης , της μόρφωσης κτλ., γιατί αυτή καθαυτήν η βούληση είναι ορμή τόσο άγρια και ακάθεκτη , σαν τη δύναμη με την οποία γκρεμίζονται τα νερά ενός καταρράκτη - ναι , ξέρουμε ότι κατά βάθος ταυτίζεται με αυτή τη δύναμη* . (Σοπενχάουερ , διανοούμενος συγγραφέας) .

 

*Ο νους δηλαδή είναι από τη φύση του ένας σκληρά εργαζόμενος μεροκαματιάρης , που το πολύ απαιτητικό αφεντικό του , η βούληση (ορμές) , τον απασχολεί απ’ το πρωί ως το βράδυ* . (Σοπενχάουερ , διανοούμενος συγγραφέας) .

*Μόνον όπου η νοητική δύναμη ξεπερνάει το απαραίτητο μέτρο , η γνώση αποβαίνει λίγο ως πολύ αυτοσκοπός . Έτσι λοιπόν αποτελεί κάτι εντελώς ασυνήθιστο , όταν σ’ έναν οποιονδήποτε άνθρωπο η νοητική δύναμή του παύει να είναι στραμμένη στον φυσικό προορισμό της , δηλαδή στην εξυπηρέτηση της βούλησης  και ενεργεί με τρόπο καθαρώς αντικειμενικό* . (Σοπενχάουερ , διανοούμενος συγγραφέας) .

 

 

*Οι διυλίζοντες τον κώνωπα καταπίνουν την κάμηλο*. (Χριστός).

 

*Τα άκρα είναι πιο εύκολο να συναντηθούν από ότι οι μέσες με τα άκρα* . (Μοναχός *Τζόναθαν* Μαρτινιανός από Ι.Μ. Πάτμου) .

 

 

*Η υπερβολή της αυστηρότητας γεννά το μίσος, η υπερβολή της επιείκειας αδυνατίζει την εξουσία* . (Σααντί) .

 

*Η υπερβολική λύπη γελάει . Η υπερβολική χαρά κλαίει* . (William Blake,1757-1827, Άγγλος ζωγράφος) .

 

*Η επιτυχία συνοδεύει την υπερβολή και όχι την μετριοπάθεια* . (Ο. Ουάιλντ) .

 

Το μέτρο επαινώ περισσότερο από την υπερβολή . (Αγνώστου) .

 

Όλα τα πάθη έχουν μέσα τους την υπερβολή, και είναι πάθη ακριβώς γιατί υπερβάλλουν. (Αγνώστου) .

 

Η κατάχρηση δεν αίρει τη χρήση . (Λατινική ρήση) .

 

Κάναν την τρίχα τριχιά . (Του Λαού)

 

Το περίσσιο χαλάει το ίσιο . (Του Λαού) .

 

Το πολύ το *Κύριε ελέησον* το βαριέται και ο παπάς . (Του Λαού) .

 

Κάθε επισκέπτης είναι ευπρόσδεκτος για τρείς μέρες . (Κροατική παροιμία) .

 

Αυτός που αγοράζει ό,τι δεν χρειάζεται, θα πουλήσει ό,τι χρειάζεται . (Κροατική παροιμία) .

 

 

 

>>...περί εξωγήινων ο Λόγος...>>

 

 

 

  


© copyright 2006-2017
   Ελληνικές Υπηρεσίες  Ιντερνετ
Ô

Υπάρχει όριο και στη λιτότητα , από την οποία ο παράλογος παθαίνει κάτι παραπλήσιο με αυτό που σφάλλει ένεκα υπερβολής
 
Η υπερβολή της αυστηρότητας γεννά το μίσος, η υπερβολή της επιείκειας αδυνατίζει την εξουσία.

 

Ο νους δηλαδή είναι από τη φύση του ένας σκληρά εργαζόμενος μεροκαματιάρης , που το πολύ απαιτητικό αφεντικό του , η βούληση (ορμές) , τον απασχολεί απ’ το πρωί ως το βράδυ

ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥ ESHOPS

 Εμπορικό δίκτυο

Τουριστικό δίκτυο